מדריך לניקוי שטיחים ביתי – כל מה שחשוב לדעת

נמאס לכם משטיחים מלוכלכים בבית? רוצים לדעת איך לנקות אותם מבלי להזמין חברת ניקוי שטיחים מקצועית? ובכן, יש לכם מזל כי במדריך זה למתחילים, נסקור את היסודות של ניקוי שטיחים ביתי.

https://www.freepik.com/

כיצד לנקות שטיח

הצעד הראשון לניקוי שטיח הוא לשאוב את השטיח ביסודיות. זה יסיר כל לכלוך או פסולת רופפים מסיבי השטיח. לאחר מכן, תרצו לנקות את כל הכתמים שעל השטיח. אתם יכולים לעשות זאת על ידי שימוש בחומר ניקוי לשטיחים או תערובת של חומץ ומים.

ניקוי שטיחים ביתי עם חומרי ניקוי

אם יש לכם הרבה כתמים על השטיח שלכם, אולי כדאי לשקול להשתמש בחומר ניקוי לניקוי שטיחים. אלה ניתנים לרכישה ברוב חנויות לשיפוץ הבית והם קלים לשימוש. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר ההוראות על התווית ולהקפיד לשטוף את השטיח ביסודיות לאחר השימוש.

ניקוי שטיחים ביתי עם חומץ

אם אתם מעדיפים להשתמש בתמיסות ניקוי טבעיות, אתם יכולים לנקות את השטיח שלכם עם חומץ. מערבבים באופן שווה של מים וחומץ בבקבוק ספריי ומורחים אותו על האזור המוכתם. תן לזה לשבת כמה דקות, ואז נגב אותו עם מטלית נקייה. חזור במידת הצורך.

מתי לשכור חברת ניקוי שטיחים

אם השטיח שלכם מלוכלך מאוד או שיש בו הרבה כתמים, מומלץ לשקול להזמין שירותי ניקיון שטיחים. יש להם ציוד מיוחד ופתרונות ניקוי שיכולים לגרום לשטיח שלכם להיראות שוב כמו חדש. זה גם רעיון טוב להזמין איש מקצוע אם יש לכם אלרגיות או אסטמה, שכן הם יכולים להסיר אלרגנים ואבק מהשטיח שלכם.

מניעת כתמים על השטיח

מניעת כתמי שטיח היא הדרך הטובה ביותר לשמור על מראה השטיחים שלכם נקיים ורעננים. אתם יכולים לעשות זאת על ידי חילוץ נעליים לפני הכניסה לבית, שימוש בשטיחי דלת בכל הכניסות והנחת שטיחים באזורי עומס רב. כמו כן, מומלץ להימנע מאכילה או שתייה על השטיח ולנקות נזילות מיד.

טיפים לניקוי שטיחים

להלן מספר טיפים נוספים שכדאי לזכור בעת ניקוי השטיחים בבית:

  • חשוב לבדוק  את כל תמיסות הניקוי על אזור קטן ולא בולט של השטיח לפני השימוש בו על השטיח כולו.
  • לא לשפשף כתמים. שפשוף יכול לדחוף את הכתם עמוק יותר לתוך סיבי השטיח.
  • השתמשו במטלית או ספוג נקי בעת ניקוי השטיח שלכם. מטליות או ספוגים מלוכלכים עלולים להפיץ לכלוך וכתמים.
  • אל תשתמשו ביותר מדי מים בעת ניקוי השטיח שלכם. עודף מים עלול לפגוע בגב השטיח ולגרום לעובש לצמוח.

תדירות ניקוי שטיחים

התדירות שבה אתם צריכים לנקות את השטיחים שלכם תלויה בכמה גורמים כמותדירות השימוש וכמות התנועה בבית, האם יש לכם חיות מחמד או ילדים, והאם למישהו בבית שלכם יש אלרגיות או אסטמה. ככלל, מומלץ לנקות את השטיחים בצורה מקצועית לפחות פעם בשנה. בין ניקוי מקצועי, תוכלו לנקות כל סוג של כתמים ולשאוב את השטיחים באופן קבוע.

ציוד לניקוי שטיחים

אם אתם מתכננים לנקות את השטיחים שלכם בעצמכם, תזדקקו לכמה כלים בסיסיים כמו שואב אבק, שואב שטיחים או חומר ניקוי, ומטלית נקייה או ספוג. אולי כדאי גם להשקיע במכונת ניקוי שטיחים, אותה ניתן לרכוש או לשכור ברוב החנויות לשיפור הבית. מכונות אלו יכולות להיות יעילות יותר מניקוי ידיים ויכולות לסייע בהסרת לכלוך וכתמים עמוקים.

עשו זאת בעצמכם לעומת ניקוי שטיחים מקצועי

אמנם אפשר לנקות את השטיחים שלך בעצמך, אבל יש כמה יתרונות לשכירת חברת ניקוי שטיחים מקצועית. למקצוענים יש גישה לציוד מיוחד ולפתרונות ניקוי שיכולים לגרום לשטיחים שלכם לנקות יותר ממה שאתה יכול לבד. יש להם גם את המומחיות להסיר כתמים וריחות קשים, והם יכולים לעזור להאריך את חיי השטיחים. עם זאת, ניקיון מקצועי יכול להיות יקר יותר מניקיון עשו זאת בעצמכם, ולכן זה תלוי בך כדי להחליט איזו אפשרות מתאימה לתקציב ולצרכים שלכם.

מניעת כתמי שטיח

מניעה היא המפתח בכל הנוגע לשמירה על ניקיון השטיחים שלך. להלן מספר טיפים שיעזרו למנוע כתמים:

  • הנח שטיחי דלת בכל פתחי הכניסה לביתך כדי להפחית את כמות הלכלוך והפסולת הנכנסת אל השטיחים שלך.
  • הסר את הנעליים שלך לפני הכניסה לביתך כדי להימנע ממעקב אחר לכלוך ובוץ.
  • הימנע מאכילה או שתייה על השטיח, במיוחד מזונות ומשקאות המועדים להכתמה.
  • פעל במהירות כאשר מתרחשת שפיכה על ידי ספיגת הנשפך עם מטלית נקייה או מגבת נייר.

ניקוי עמוק של השטיח שלך

בנוסף לשאיבת אבק רגילה וניקוי נקודתי, חשוב לנקות את השטיחים לעומק כל 6 עד 12 חודשים כדי להסיר לכלוך וחיידקים מוטבעים. תוכלו לשכור מכונת ניקוי שטיחים מחנות לשיפוץ הבית או להזמין חברת ניקוי שטיחים מקצועית שתעשה עבורכם את העבודה.

פתרון לניקוי שטיחים בעצמך

אם אתה מעדיף להכין תמיסת ניקוי משלך במקום להשתמש בחומרי ניקוי שנרכשו בחנות, הנה מתכון פשוט:

  • 1 כוס חומץ לבן
  • 1 כוס מים
  • 1 כף סבון כלים
  • 10 טיפות שמן אתרי (לא חובה)

מערבבים את כל החומרים בבקבוק ספריי ומנערים היטב. רססו את התמיסה על השטיח והניחו לה לשבת 5-10 דקות לפני שתספיגו אותה עם מטלית נקייה. שוטפים את השטיח במים ומייבשים אותו.

טיפים לניקוי שטיחים

להלן מספר טיפים נוספים שיעזרו לך להשיג את התוצאות הטובות ביותר בעת ניקוי השטיחים שלך:

  • בדקו תמיד אזור קטן ולא בולט של השטיח לפני ניקוי השטיח כולו.
  • השתמשו במטלית נקייה או במגבת נייר כדי לטשטש נזילות, במקום לשפשף את הכתם, מה שעלול לגרום להתפשטותו.
  • הימנעו משימוש במים חמים לניקוי השטיח, מכיוון שהם עלולים לגרום לסיבים להתכווץ ולפגוע בגב השטיח.
  • כדאי לתת לשטיח להתייבש לחלוטין לפני השימוש בו שוב, שכן שטיחים לחים יכולים למשוך עובש וטחב.

מסקנה: מדריך לניקוי שטיחים ביתי

שמירה על שטיחים נקיים ורעננים היא חלק חיוני בשמירה על סביבה ביתית בריאה והיגיינית. בעזרת הכלים והטכניקות הנכונות, תוכלו לנקות את השטיחים שלכם בקלות בבית ללא צורך בעזרה מקצועית.

ראשית, חשוב לשאוב את השטיחים באופן קבוע כדי להסיר לכלוך ופסולת רופפים. עבור כתמים קשים יותר, אתםיכול להשתמש במגוון פתרונות ניקוי כולל חומרי ניקוי, חומץ וסודה לשתייה. עם זאת, חשוב לבדוק את הפתרונות הללו על שטח קטן ולא בולט לפני שמריחים אותם על השטיח כולו.

בעת שימוש בחומרי ניקוי, יש לעקוב תמיד אחר הוראות היצרן ולשטוף את השטיח ביסודיות כדי למנוע הצטברות שאריות. לאופציה טבעית יותר, ניתן לערבב חומץ במים ולמרוח על הכתם לפני הספיגה במטלית נקייה.

בעוד ששיטות ניקיון ביתיות יכולות להיות יעילות, חשוב לציין שהן עשויות שלא להסיר את כל הכתמים והריחות העמוקים. במקרים כאלה, ייתכן שיהיה צורך להיעזר בשירות של ניקוי שטיחים בהגעה ללקוח.

בסופו של דבר, ניקוי ותחזוקה קבועים של השטיחים שלכם יכולים לעזור להאריך את תוחלת החיים שלהם ולשמור על מראה הבית שלכם והריח הרענן שלו. על ידי ביצוע של הטיפים והטכניקות המפורטות במדריך זה, תוכלו להשיג תוצאות ברמה מקצועית ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ניקוי שטיחים
ניקוי שטיחים

ברוכים הבאים לאתר שלנו! צריכים ניקוי שטיחים? ניקוי, חיטוי, תחזוק וחידוש שטיחים עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה: